Betingelser​

Vi anbefaler, at du læser vores forretningsbetingelser igennem. På den måde sikrer vi, at du får den nødvendige information samt vores samhandelsvilkår. Vi forbeholder os retten til uden forudgående varsel at rette/ændre nedenstående forretningsbetingelser, dog vil vi altid informere om rettelserne. Der tages forbehold for tastefejl. 

Når du bestiller en ydelse eller tegner en serviceaftale hos Renser-kbh online, pr. telefon eller via e-mail/besked, så gives der hermed samtykke til at have læst, og accepteret nærværende handelsbetingelser. 

Renser-kbh følger de til enhver tid gældende regler for opbevaring af persondata, sammen med vores software partnere. Som kunde og ved bestilling hos Renser-kbh gemmer vi følgende persondata om dig, fulde navn, adresse, e-mail, samt mobil nr. 

Renser-kbh forbeholder sig ret til at videregive & videresælge disse oplysninger ved evt. overdragelse af Renser-kbh. 

For at give alle kunder den bedste service sender vi nyhedsbrev ud, dette nyhedsbrev kan indeholde reklame. Nyhedsbrevet kan til en hver tid afmeldes via tilsendt e-mail eller ved at sende en e-mail til book@renser.kbh.dk. 

Vi tager forbehold for tastefejl og forbeholder os ret til at opdatere nærværende handelsbetingelser uden varsel.

Overblik

1. Betaling

Betaling kan ske på en af følgende måder:
Du modtager en faktura via e-mail, med betalingsfrist inden 8 dage. Betaling sker som kontooverførsel eller med mobilePay.
Ved betaling efter forfald tilskrives der renter på 0,60%, pr. påbegyndt måned, samt et gebyr på 100,00 DKK. 

Opkrævninger uden betaling vil blive fremsendt til advokat med henblik på retslig inkasso.

Ved serviceaftale tilmelder du dig med betalingskort og betaler en fast aftalt månedlig ydelse. Betalingen er forudbetalt, og kan til enhver tid opsiges, dog vil evt. tilgodehavende ved flytning eller opsigelse ikke tilbagebetales, men det vil være muligt at bruge evt. tilgodehavende til en af vores andre ydelser. 

Afbestilling eller ændring af aftaler, skal ske ved at kontakte os på telefon eller e-mail indenfor åbningstid. Aftaler skal afbestilles min. 24 timer inden udførelse, hvis ikke faktureres der gebyr og kørsel.

Billeder og dokumentation oprettes ved arbejdets påbegyndelse samt efter endt udførelse. Der tages før- og efterbilleder af de steder, på eller omkring huset, hvor opgaverne udføres. Billederne bruges som dokumentation for at opgaven er udført som aftalt. Renser-kbh forbeholder sig retten til at billeder kan blive brugt på vores hjemmeside og i andet markedsføringsmateriale. Billederne vil aldrig blive vist sammen med navne, adresser, telefonnumre, priser eller andre personlige oplysninger. Vi tager kun billeder af de steder på eller omkring huset, hvor arbejdet udføres. Hvis det ikke ønskes, at billeder fra din ejendom skal optræde i vores markedsføringsmateriale eller på vores hjemmeside, bedes du orientere os via mail i forbindelse med din bestilling.

2. Vinduespudsning/vask

Prisen, der oplyses ved booking eller i vores bookingsystemet, forudsætter at du har afgivet korrekt information ved bestilling. Vi forbeholder os retten til at justere prisen, hvis informationerne ikke er korrekte, eller hvis der er andet uforudset ved boligen, eks. at vinduerne er meget snavsede/kræver afrensning, eller at opgaven af andre grunde tager længere tid end forventet. Dette gør sig ligeledes gældende for svært tilgængelige ovenlys vinduer, store glasfacader eller andre uforudsete hændelser, som bookingsystemet ikke tager højde for.

Hvis vi er nødsaget til at ændre prisen, vil du altid blive informeret inden opgaven påbegyndes.

Det er vigtigt, at der er ryddet foran alle vinduer, så vi har plads til at udføre arbejdet. Eksempelvis genstande i vindueskarme, større møbler, krukker, gardiner og persienner mv.
Ved behov hjælper vi gerne med ovenstående, men vi tager ikke ansvar for eventuelle skader, der måtte opstå i forbindelse hermed.

Det er ligeledes dit ansvar at alle vinduer og døre kan åbnes og lukkes problemfrit, samt at vindueskarme, radiatorer og lign. er i rimelig stand, da vi, i nogle tilfælde, ikke kan pudse vinduerne uden at lægge vægt på karme, rammer, radiatorer, bord, køkkenplader eller lign.

Hvis du har vinduer, der er svære at åbne, skrøbelige vindueskarme, bordplader eller lign, så fortæl det til os det på forhånd, så vi kan finde en god løsning og undgå skader. Vi fraskriver os ethvert ansvar for skader på vinduer, døre, vindueskarme, løsrevne radiatorer, borde, køkkenplader eller lign. som følge af dårlig stand.

3. Serviceydelsen

Vinduespudsning dækker over vask af vinduer med vand og sæbe. Ved almindelig vinduespudsning fjernes alm. snavs, aftryk fra fedtede fingre, ekskrementer fra fugle og edderkopper mv. Ved udvendig vinduespudsning bruger vi ofte også vaskeanlæg, som anvender ”rent vand” (demineraliseret vand), hvilket gør at der ikke kommer kalkstriber. Vaskeanlæg kan kun anvendes udvendigt og giver et lige så flot resultat, som vask med vand og sæbe. Vaskeanlæg kræver ikke efterfølgende aftørring med klud, da det overskydende vand blot fordamper.

Almindelig vinduespudsning dækker ikke større klistermærker eller klister herfra, større mængder silikone, olie- og malingrester, opkast, massivt grillfedt, nikotin, kalk, mørtel og cement. Eksempelvis, hvis dine vinduer har været vidne til en istandsættelse eller facaderenovering, vil dette ikke kunne klares med en alm. vinduespudsning, men vil kræve en afrensning inden vinduespudsningen gennemføres. Ønskes en afrensning, skal dette aftales på forhånd. Kontakt os venligst via e-mail herom. Vi er en fair virksomhed og fjerner som oftest alm. snavs mv. uden beregning. Såfremt det er ud over det sædvanlige og en nedskrabning eksempelvis er nødvendig, vil vi gøre dig opmærksom på dette og aftale en pris og tidspunkt herfor.

Serviceydelsen er inklusive kørsel, parkering, materialer, afgifter mv.

4. Fejl og mangler

Vi ønsker 100% tilfredse kunder og giver derfor ”tilfredshedsgaranti”. Hvis du mod forventning ikke er tilfreds med vinduespudsningen, så kontakt os hurtigst muligt og inden for 24 timer. Så kommer vi forbi og udbedre hurtigst muligt og typisk inden for 24 timer.

5. Skader og ridser

Er uheldet ude og der opstår en skade i forbindelse med vinduespudsningen, så kontakt os hurtigst muligt og inden for 24 timer.
Såfremt vinduespudseren selv opdager, at der er sket en skade, informerer vi naturligvis om det med det samme.

Vi er forsikret hos GF-Forsikring med arbejdsskadeforsikring og ansvarsforsikring. Bemærk, vi fraskriver os ethvert ansvar for skader på vinduer, døre, vindueskarme, løsrevne radiatorer, bordplader og lign. som følge af dårlig stand. Se afsnittet ”vinduespudsningen/vask”. Bemærk desuden, at langt de fleste vinduer er let ridsede grundet slid mv. Oftest ser man dog først disse ridser, når vinduerne er nypudsede, men ridserne skyldes ikke pudsningen. Vi benytter altid professionelt udstyr, som er skånsomt og ikke ridser.

5.1 Ansvarsfraskrivelse for eksisterende skader 

I nogle situationer kan der dog opstå forhold, som vi ikke kan påtage os et erstatningsansvar for. Dette kan f.eks. være situationer, hvor der:

  1. a)  i forvejen er ridser i de vinduer og overflader, som vi er blevet instrueret i at behandle, og/eller
  2. b) er påført fastsiddende belægning af materialer (herunder, men ikke begrænset til, mørtel, fugemasse, maling, solfilm og lignende) før vores behandling, som derfor ikke kan undgås at medføre ridser, når disse forsøges fjernet som led i den instruerede behandling. Vi fraskriver os derfor ethvert erstatningsansvar ved skader på og omkring vinduer og overflader.

Fliserens & træterrasse

6. Inden din fliserens & træterrasse udføres

Ved bestilling af fliserens & træterrasse forpligter kunden sig til at rydde det pågældende område, så Renser-kbh kan udføre det bestilte arbejde. Kunden forpligter sig til at følge Renser-kbh´s anvisninger herfor:

a) Alt det der ikke ønskes skal udsættes for sprøjt og stænk fra afrensningen skal flyttes mindst 10 meter væk.
b) Vi skal ligeledes have adgang til vand, enten via en udendørs vandhane eller alternativt vandhane indefra.
c) Derudover bedes du sørge for at vi kan parkere tæt ved arealet. 

6.1 Særlige bestemmelser, herunder erstatningsansvar
  1. Renser-kbh fjerner grønne alger, flisepest og mos. Ved en fliserens fjernes ikke:
  2. Sorte lav. Disse sætter sig i flisens porer, og garanteres ikke fjernet ved en rens. Vi har dog erfaret, at sorte lav typisk fjernes efter 6-8 måneder ved efterfølgende skumbehandling.
  3. Græs mellem fuger. Langt størstedelen af græs mellem dine flisefuger fjernes, vi garanterer dog ikke for, at det hele vil være væk efter udført rens. Kørespor fra biler i indkørslen. Kørespor kommer typisk af opvarmede dæk og asfalt fra vejen.
6.2 Træterrasse

Vi regulerer trykket på højtryksrenseren, så det passer til trætypen. Vi fjerner grønne alger, pest, mos og urenheder. Der kan i nogle tilfælde forkomme farveforskel og spor efter rensningen, men vil efter kortere tid forsvinde igen. Bemærk, vi fraskriver os ethvert ansvar for skader på træet som følge af dårlig stand.

7. Facade

Efter endt rensning vaskes omkringliggende facade o.l. med lavt tryk.
Har din facade frostsprængninger, skallende maling eller luft under maling, kan dette risikere at ryge af. Du vil typisk se streger under pudset ved frostsprængninger, samt bobler under maling eller, at malingen hænger i flager ved luft herunder.
Renser-kbh fralægger sig alt ansvar for at udbedre denne type følgeskader.

7.1 Sort malet facade og stakit

Efter rensning skyller vi altid omkringliggende facader, stakit o.l. Vi har dog erfaret at der stadig kan sidde rester af snavs og sandkorn. På sorte facader og stakit er dette mere synligt. Dette fjernes typisk efter nogle regnskyl.

8. Vandskader og indtrængende vand

Renser-kbh er ikke ansvarlig for vandskader og indtrængende vand under behandling af dine fliser.
Du bedes derfor sørge for, at du ikke har utætheder i facaden, eks. omkring vinduer. Ved fliserens og træterrasserens, bør du derudover være opmærksom på at vandet ikke kommer ind ved kælder, skur o.l.
Såfremt du har kameraovervågning eller andre elektriske installationer, der kan tage skade af vand nær området hvor arbejdet udføres, er det vigtigt, at du sørger for at afdække dette.
Renser-kbh dækker ikke disse typer skader, da det er en del af vores behandling efter endt rens at skylle omkringliggende facader o.l. med lavt tryk. Ønsker du ikke, at vi skyller din facade, skal du gøre Renser-kbh opmærksom på dette inden arbejdet påbegyndes.

  1. Tilstopning af kloakering
    Ved fliserens, algebehandling og rensning af tag renses din belægning for bl.a. ukrudt og mos. Renser-kbh sørger for at opsamle og fjerne det værste, dog må det forventes, at en del vil gå ned i kloakken. Renser-kbh kan ikke gøres ansvarlig for efterfølgende arbejde eller problemer hertil. Har du kloak/dræn som har det med at blive stoppet, skal dette meddeles inden arbejdet påbegyndes.
  2. Kalkudfældning
    Ved nye fliser vil der være kalk i betonen. Dette stiger normalt til overfladen og vaskes bort af regn med tiden. Ved overdækkende arealer, eksempelvis carporte, hvor fliserne i begrænset omfang har været udsat for vand, kan der forekomme kalkudfældninger. Dette kan forholdsvis nemt fjernes ved fejning af fugesand. Her fjernes kalkudfældninger og fliserne giver et mere ensartet udtryk.
  3. Farveforskel
    Farveforskel i din belægning kan skyldes mange ting. Fliser som er overdækket udsættes ikke for bl.a. syreregn og solblegning på samme måde som ikke-overdækkede fliser. Der kan derfor forekomme markante farveforskelle. Renser-kbh fralægger sig ethvert ansvar ved indsigelser om farveforskel på dine fliser.
  4. Flisernes tilstand efter fliserens
    En sund flise vil ikke ødelægges eller slå revner af en almindelig mekanisk rensning. En rensning af dine fliser kan dog blotte en porøs overflade, da denne ikke længere er tilsmudset. Nogle fliser kan have oplevet frostsprængninger eller er begyndt at smuldre. Dette kan typisk først ses efter en rensning. Dette er en naturlig proces og Renser-kbh kan derfor ikke gøres ansvarlig for dette.
  5. Udskridning af belægning
    En flisebelægning vil med tiden skride ud, grundet bl.a. omkringliggende rødder og regnskyl. Ved en mekanisk rensning vil fugerne mellem dine fliser renses for de fleste former for vækst, samt fugesand, og efterlade de brede fuger blottet. Renser-kbh kan ikke stilles til ansvar for udskridning af fliser. Vi kan anbefale at tilkøbe fugesand for at minimere dette efterfølgende.
  6. Utætheder i vandhaner og slanger ført gennem huset
    I tilfælde af, at man ikke har et udendørs vandudtag, kan vi tilbyde at tage vand inde fra huset. F.eks. køkkenvasken. Hvis pakningen er gammel, kan den give en utæthed efterfølgende. Viser hanen tegn på utætheder mens vi er på opgaven, vil vi altid gøre opmærksom på dette. Er vi nødsaget til at trække en slange gennem huset, er det kundens eget ansvar at gulv er dækket evt. med flyttetæpper, samt at der ellers er fri adgang med slangen. Hvis der efter endt rens opstår problemer med vandhanen, kan vi ikke stilles til ansvar for dette. En korrekt monteret hane i god stand vil ikke gå i stykker ved montering af koblinger og slange, vi har dog erfaret at ældre haner kan være utætte, eller ikke bære tilkoblingen af slangen. Det er kundens eget ansvar, at vandhanen er intakt og vedligeholdt.
  7. Flytning af krukker, møbler m.v. fra dine fliser
    Det er kundens eget ansvar at fjerne krukker, møbler, cykler o. lign. så arealet er frit tilgængeligt.
    Genstande skal rykkes minimum 10 meter fra arealet som renses. Se afsnittet “Inden din fliserens & træterrasse udføres”. Renser-kbh kan ikke holdes erstatningsansvarlig for genstande, som ikke er rykket tilstrækkeligt væk fra arealet.
  8. Indsigelser
    Ved indsigelser på den udførte opgave, skal vi have besked inden der eventuelt påføres imprægnering eller fugesand. Såfremt du ikke skal have påført imprægnering eller fugesand, skal vi have modtaget indsigelsen senest 24 efte at opgaven er udført. Der kan sendes besked via mail.
    Indsigelser vil blive udbedret hurtigst muligt.
  9. Pool
    Såfremt du har en pool, vil vi rense de omkringliggende arealer først, hvorefter den sidste del nær poolen renses afslutningsvis. Det kan ikke undgås at der kommer snavs i poolen, og det må derfor forventes, at poolen skal rengøres efterfølgende. Vi ikke stilles til ansvar for eventuelle skader eller udskiftning af filtre, pool liner, dæksler eller lignende på eller omkring pool.

9. Algebehandling af tag

Inden din algebehandling udføres:
Ved bestilling af algebehandling forpligter kunden sig til at sørge for uhindret adgang til taget, så Renser-kbh kan udføre det bestilte arbejde. Kunden forpligter sig til at følge Renser-kbh´s anvisninger herfor.

Vi skal ligeledes have adgang til vand, enten via en udendørs vandhane eller alternativt vandhane indefra.

Derudover bedes du sørge for at vi kan parkere tæt ved arealet.

10. Fælles eller separat kloak

Ved fælles kloakering må vores benyttede algemiddel, gerne gå direkte i nedløbet. Ved separatkloakering er det et lovkrav at overskudsmateriale bliver opsamlet. 

Det er kundens ansvar at oplyse os om hvorvidt der gøres brug af separatkloakering. Renser-kbh kan ikke stå til erstatningsansvar ved forkerte oplysninger fra kunden.

Vi er forsikrede hos GF-Forsikring med arbejdsskadeforsikring og ansvarsforsikring. Bemærk, vi fraskriver os ethvert ansvar for løse tagplader, tagsten, vandskader, vandindtrækning og afskalning af maling på taget som følge af dårlig stand eller ved udførsel af algebehandling.

BILAG 1 – GDPR

Beskrivelse af typen af personoplysninger samt kategorien af personer, der behandles, tillige med behandlingens karakter og formål

Til brug for gennemførelse af den aftalte opgave i forbindelse med aftale mellem Renser-kbh og Kunde.

Kategorier af personer·         Kunden / abonnent
Kategorier af personoplysninger

Almindelige personoplysninger:

·         Navn
·        Adresse
·         Telefonnummer
·         Mail

Andre oplysninger (ved serviceaftale oprettelse):

·         Betalingskortoplysninger

BILAG 2 – Tekniske og organisatorisk sikkerhedsforanstaltninger

Renser-kbh skal sikre passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger med henblik på at forhindre Kundens personoplysninger mod a) utilsigtet eller ulovlig destruktion, tab eller ændring,
b) uautoriseret offentliggørelse, adgang eller misbrug, eller
c) anden ulovlig behandling.

Sikkerhedsforanstaltninger fastsættes under hensyntagen til det aktuelle tekniske niveau, implementeringsomkostningerne og den pågældende behandlings karakter, omfang, sammenhæng og formål samt risiciene for de omfattede personers rettigheder og frihedsrettigheder

Rener-kbh har på aftale tidspunktet implementeret de nedenfor beskrevne tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger. Parterne er enige om, at disse foranstaltninger på aftaletidspunktet opfylder Databeskyttelseslovgivningen.

SikkerhedsforanstaltningBeskrivelse
Fysisk sikkerhed

·         Servere og andet udstyr hvorpå der behandles personoplysninger befinder sig i aflåst rum

·         Serverrum er beskyttet mod brand og tyveri

·         Oplysninger på papir eller andet fysisk eller manuelt medie opbevares aflåst når de ikke er i brug

·          [anden fysisk sikkerhed]

Systemsikkerhed·         Servere og kommunikationslinjer er beskyttet af markedskonform firewall og virusbeskyttelse
Organisatorisk sikkerhed
  • Adgang til personoplysninger er begrænset til ansatte og andre, der har et sagligt behov for adgang til oplysningerne
  • Adgang til oplysninger er passwordbeskyttet
  • Ansatte og andre der skal have adgang til oplysningerne modtager et unikt og personligt password
  • Password må ikke overdrages eller overlades til andre
  • Der er etableret procedurer for ajourføring og deaktivering af tildelte passwords såvel periodisk som ved fratrædelser og andre rolleskift
  • Alle ansatte er pålagt tavshedspligt
  • Ansatte der behandler persondata modtager instruktion og træning i beskyttelse af persondata
  • Der anvendes alene databehandlere, der kan garantere at have gennemført sikkerhedsforanstaltninger, der opfylder kravene i Databeskyttelseslovgivningen. Der indgås altid skriftlig aftale med databehandlere
  • [andre organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger]
Data sikkerhed

·         Personoplysningerne sikkerhedskopieres periodisk.

·         Sikkerhedskopien opbevares adskilt og forsvarligt.

·         [Der foretages logning af adgang til data]

·         [anden datasikkerhed]

BILAG 3 – Underdatabehandlere der anvendes af Renser-kbh

Renser-kbh har ved indgåelse af nærværende aftale oplyst at gøre brug af de nedenfor anførte underdatabehandlere.

Navn og CVR nr.

Adresse

Persondatabehandling der forestås af underdata-behandleren

STRIPE  Dublin, Ireland. 

https://stripe.com/en-dk/privacy 

Abonnement

Previsto – Cvr. Nr 37433969

https://previsto.com/da/gdpr

Planlægningsprogram

Fenster Aps Cvr.Nr 40021825

https://www.fenster.dk/renser-kbh/

Beregningsprogram

Visma Dinero A/S – Cvr. Nr 34731543

https://dinero.dk/sikkerhed/databehandleraftale-databehandleren/

Regnskab / fakturering

   
   

Udskiftning af de anførte underdatabehandlere samt udpegelse af nye underdatabehandlere sker under iagttagelse af Databeskyttelseslovgivningen.