Vi anbefaler, at du læser vores forretningsbetingelser igennem. På den måde sikrer vi, at du får den nødvendige information samt vores samhandelsvilkår. Vi forbeholder os retten til uden forudgående varsel at rette/ændre nedenstående forretningsbetingelser, dog vil vi altid informere om rettelserne. Der tages forbehold for tastefejl.
Når du bestiller en ydelse eller tegner en serviceaftale hos Renser-kbh online, pr. telefon eller via e-mail/besked, så gives der hermed samtykke til at have læst, og accepteret nærværende handelsbetingelser.
Renser-kbh følger de til enhver tid gældende regler for opbevaring af persondata, sammen med vores software partnere. Som kunde og ved bestilling hos Renser-kbh gemmer vi følgende persondata om dig, fulde navn, adresse, e-mail, samt mobil nr.
Renser-kbh forbeholder sig ret til at videregive & videresælge disse oplysninger ved evt. overdragelse af Renser-kbh.
For at give alle kunder den bedste service sender vi nyhedsbrev ud, dette nyhedsbrev kan indeholde reklame. Nyhedsbrevet kan til en hver tid afmeldes via tilsendt e-mail eller ved at sende en e-mail til book@renser.kbh.dk.
Vi tager forbehold for tastefejl og forbeholder os ret til at opdatere nærværende handelsbetingelser uden varsel.
Betaling kan ske på en af følgende måder:
Du modtager en faktura via e-mail, med betalingsfrist inden 8 dage. Betaling sker som kontooverførsel eller med mobilePay.
Ved betaling efter forfald tilskrives der renter på 0,60%, pr. påbegyndt måned, samt et gebyr på 100,00 DKK.
Opkrævninger uden betaling vil blive fremsendt til advokat med henblik på retslig inkasso.
Ved serviceaftale tilmelder du dig med betalingskort og betaler en fast aftalt månedlig ydelse. Betalingen er forudbetalt, og kan til enhver tid opsiges, dog vil evt. tilgodehavende ved flytning eller opsigelse ikke tilbagebetales, men det vil være muligt at bruge evt. tilgodehavende til en af vores andre ydelser.
Afbestilling eller ændring af aftaler, skal ske ved at kontakte os på telefon eller e-mail indenfor åbningstid. Aftaler skal afbestilles min. 24 timer inden udførelse, hvis ikke faktureres der gebyr og kørsel.
Billeder og dokumentation oprettes ved arbejdets påbegyndelse samt efter endt udførelse. Der tages før- og efterbilleder af de steder, på eller omkring huset, hvor opgaverne udføres. Billederne bruges som dokumentation for at opgaven er udført som aftalt. Renser-kbh forbeholder sig retten til at billeder kan blive brugt på vores hjemmeside og i andet markedsføringsmateriale. Billederne vil aldrig blive vist sammen med navne, adresser, telefonnumre, priser eller andre personlige oplysninger. Vi tager kun billeder af de steder på eller omkring huset, hvor arbejdet udføres. Hvis det ikke ønskes, at billeder fra din ejendom skal optræde i vores markedsføringsmateriale eller på vores hjemmeside, bedes du orientere os via mail i forbindelse med din bestilling.
Prisen, der oplyses ved booking eller i vores bookingsystemet, forudsætter at du har afgivet korrekt information ved bestilling. Vi forbeholder os retten til at justere prisen, hvis informationerne ikke er korrekte, eller hvis der er andet uforudset ved boligen, eks. at vinduerne er meget snavsede/kræver afrensning, eller at opgaven af andre grunde tager længere tid end forventet. Dette gør sig ligeledes gældende for svært tilgængelige ovenlys vinduer, store glasfacader eller andre uforudsete hændelser, som bookingsystemet ikke tager højde for.
Hvis vi er nødsaget til at ændre prisen, vil du altid blive informeret inden opgaven påbegyndes.
Det er vigtigt, at der er ryddet foran alle vinduer, så vi har plads til at udføre arbejdet. Eksempelvis genstande i vindueskarme, større møbler, krukker, gardiner og persienner mv.
Ved behov hjælper vi gerne med ovenstående, men vi tager ikke ansvar for eventuelle skader, der måtte opstå i forbindelse hermed.
Det er ligeledes dit ansvar at alle vinduer og døre kan åbnes og lukkes problemfrit, samt at vindueskarme, radiatorer og lign. er i rimelig stand, da vi, i nogle tilfælde, ikke kan pudse vinduerne uden at lægge vægt på karme, rammer, radiatorer, bord, køkkenplader eller lign.
Hvis du har vinduer, der er svære at åbne, skrøbelige vindueskarme, bordplader eller lign, så fortæl det til os det på forhånd, så vi kan finde en god løsning og undgå skader. Vi fraskriver os ethvert ansvar for skader på vinduer, døre, vindueskarme, løsrevne radiatorer, borde, køkkenplader eller lign. som følge af dårlig stand.
Vinduespudsning dækker over vask af vinduer med vand og sæbe. Ved almindelig vinduespudsning fjernes alm. snavs, aftryk fra fedtede fingre, ekskrementer fra fugle og edderkopper mv. Ved udvendig vinduespudsning bruger vi ofte også vaskeanlæg, som anvender ”rent vand” (demineraliseret vand), hvilket gør at der ikke kommer kalkstriber. Vaskeanlæg kan kun anvendes udvendigt og giver et lige så flot resultat, som vask med vand og sæbe. Vaskeanlæg kræver ikke efterfølgende aftørring med klud, da det overskydende vand blot fordamper.
Almindelig vinduespudsning dækker ikke større klistermærker eller klister herfra, større mængder silikone, olie- og malingrester, opkast, massivt grillfedt, nikotin, kalk, mørtel og cement. Eksempelvis, hvis dine vinduer har været vidne til en istandsættelse eller facaderenovering, vil dette ikke kunne klares med en alm. vinduespudsning, men vil kræve en afrensning inden vinduespudsningen gennemføres. Ønskes en afrensning, skal dette aftales på forhånd. Kontakt os venligst via e-mail herom. Vi er en fair virksomhed og fjerner som oftest alm. snavs mv. uden beregning. Såfremt det er ud over det sædvanlige og en nedskrabning eksempelvis er nødvendig, vil vi gøre dig opmærksom på dette og aftale en pris og tidspunkt herfor.
Serviceydelsen er inklusive kørsel, parkering, materialer, afgifter mv.
Vi ønsker 100% tilfredse kunder og giver derfor ”tilfredshedsgaranti”. Hvis du mod forventning ikke er tilfreds med vinduespudsningen, så kontakt os hurtigst muligt og inden for 24 timer. Så kommer vi forbi og udbedre hurtigst muligt og typisk inden for 24 timer.
Er uheldet ude og der opstår en skade i forbindelse med vinduespudsningen, så kontakt os hurtigst muligt og inden for 24 timer.
Såfremt vinduespudseren selv opdager, at der er sket en skade, informerer vi naturligvis om det med det samme.
Vi er forsikret hos GF-Forsikring med arbejdsskadeforsikring og ansvarsforsikring. Bemærk, vi fraskriver os ethvert ansvar for skader på vinduer, døre, vindueskarme, løsrevne radiatorer, bordplader og lign. som følge af dårlig stand. Se afsnittet ”vinduespudsningen/vask”. Bemærk desuden, at langt de fleste vinduer er let ridsede grundet slid mv. Oftest ser man dog først disse ridser, når vinduerne er nypudsede, men ridserne skyldes ikke pudsningen. Vi benytter altid professionelt udstyr, som er skånsomt og ikke ridser.
I nogle situationer kan der dog opstå forhold, som vi ikke kan påtage os et erstatningsansvar for. Dette kan f.eks. være situationer, hvor der:
Ved bestilling af fliserens & træterrasse forpligter kunden sig til at rydde det pågældende område, så Renser-kbh kan udføre det bestilte arbejde. Kunden forpligter sig til at følge Renser-kbh´s anvisninger herfor:
a) Alt det der ikke ønskes skal udsættes for sprøjt og stænk fra afrensningen skal flyttes mindst 10 meter væk.
b) Vi skal ligeledes have adgang til vand, enten via en udendørs vandhane eller alternativt vandhane indefra.
c) Derudover bedes du sørge for at vi kan parkere tæt ved arealet.
Vi regulerer trykket på højtryksrenseren, så det passer til trætypen. Vi fjerner grønne alger, pest, mos og urenheder. Der kan i nogle tilfælde forkomme farveforskel og spor efter rensningen, men vil efter kortere tid forsvinde igen. Bemærk, vi fraskriver os ethvert ansvar for skader på træet som følge af dårlig stand.
Efter endt rensning vaskes omkringliggende facade o.l. med lavt tryk.
Har din facade frostsprængninger, skallende maling eller luft under maling, kan dette risikere at ryge af. Du vil typisk se streger under pudset ved frostsprængninger, samt bobler under maling eller, at malingen hænger i flager ved luft herunder.
Renser-kbh fralægger sig alt ansvar for at udbedre denne type følgeskader.
Efter rensning skyller vi altid omkringliggende facader, stakit o.l. Vi har dog erfaret at der stadig kan sidde rester af snavs og sandkorn. På sorte facader og stakit er dette mere synligt. Dette fjernes typisk efter nogle regnskyl.
Renser-kbh er ikke ansvarlig for vandskader og indtrængende vand under behandling af dine fliser.
Du bedes derfor sørge for, at du ikke har utætheder i facaden, eks. omkring vinduer. Ved fliserens og træterrasserens, bør du derudover være opmærksom på at vandet ikke kommer ind ved kælder, skur o.l.
Såfremt du har kameraovervågning eller andre elektriske installationer, der kan tage skade af vand nær området hvor arbejdet udføres, er det vigtigt, at du sørger for at afdække dette.
Renser-kbh dækker ikke disse typer skader, da det er en del af vores behandling efter endt rens at skylle omkringliggende facader o.l. med lavt tryk. Ønsker du ikke, at vi skyller din facade, skal du gøre Renser-kbh opmærksom på dette inden arbejdet påbegyndes.
Inden din algebehandling udføres:
Ved bestilling af algebehandling forpligter kunden sig til at sørge for uhindret adgang til taget, så Renser-kbh kan udføre det bestilte arbejde. Kunden forpligter sig til at følge Renser-kbh´s anvisninger herfor.
Vi skal ligeledes have adgang til vand, enten via en udendørs vandhane eller alternativt vandhane indefra.
Derudover bedes du sørge for at vi kan parkere tæt ved arealet.
Ved fælles kloakering må vores benyttede algemiddel, gerne gå direkte i nedløbet. Ved separatkloakering er det et lovkrav at overskudsmateriale bliver opsamlet.
Det er kundens ansvar at oplyse os om hvorvidt der gøres brug af separatkloakering. Renser-kbh kan ikke stå til erstatningsansvar ved forkerte oplysninger fra kunden.
Vi er forsikrede hos GF-Forsikring med arbejdsskadeforsikring og ansvarsforsikring. Bemærk, vi fraskriver os ethvert ansvar for løse tagplader, tagsten, vandskader, vandindtrækning og afskalning af maling på taget som følge af dårlig stand eller ved udførsel af algebehandling.
Beskrivelse af typen af personoplysninger samt kategorien af personer, der behandles, tillige med behandlingens karakter og formål
Til brug for gennemførelse af den aftalte opgave i forbindelse med aftale mellem Renser-kbh og Kunde.
Kategorier af personer | · Kunden / abonnent |
Kategorier af personoplysninger | Almindelige personoplysninger: · Navn Andre oplysninger (ved serviceaftale oprettelse): · Betalingskortoplysninger |
Renser-kbh skal sikre passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger med henblik på at forhindre Kundens personoplysninger mod a) utilsigtet eller ulovlig destruktion, tab eller ændring,
b) uautoriseret offentliggørelse, adgang eller misbrug, eller
c) anden ulovlig behandling.
Sikkerhedsforanstaltninger fastsættes under hensyntagen til det aktuelle tekniske niveau, implementeringsomkostningerne og den pågældende behandlings karakter, omfang, sammenhæng og formål samt risiciene for de omfattede personers rettigheder og frihedsrettigheder
Rener-kbh har på aftale tidspunktet implementeret de nedenfor beskrevne tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger. Parterne er enige om, at disse foranstaltninger på aftaletidspunktet opfylder Databeskyttelseslovgivningen.
Sikkerhedsforanstaltning | Beskrivelse |
Fysisk sikkerhed | · Servere og andet udstyr hvorpå der behandles personoplysninger befinder sig i aflåst rum · Serverrum er beskyttet mod brand og tyveri · Oplysninger på papir eller andet fysisk eller manuelt medie opbevares aflåst når de ikke er i brug · [anden fysisk sikkerhed] |
Systemsikkerhed | · Servere og kommunikationslinjer er beskyttet af markedskonform firewall og virusbeskyttelse |
Organisatorisk sikkerhed |
|
Data sikkerhed | · Personoplysningerne sikkerhedskopieres periodisk. · Sikkerhedskopien opbevares adskilt og forsvarligt. · [Der foretages logning af adgang til data] · [anden datasikkerhed] |
Renser-kbh har ved indgåelse af nærværende aftale oplyst at gøre brug af de nedenfor anførte underdatabehandlere.
Navn og CVR nr. | Adresse | Persondatabehandling der forestås af underdata-behandleren |
STRIPE Dublin, Ireland. | Abonnement | |
Previsto – Cvr. Nr 37433969 | Planlægningsprogram | |
Fenster Aps Cvr.Nr 40021825 | Beregningsprogram | |
Visma Dinero A/S – Cvr. Nr 34731543 | https://dinero.dk/sikkerhed/databehandleraftale-databehandleren/ | Regnskab / fakturering |
Udskiftning af de anførte underdatabehandlere samt udpegelse af nye underdatabehandlere sker under iagttagelse af Databeskyttelseslovgivningen.